- Bankovní spojení
- Platební brána
- Změna zálohy, splatnost zálohy
- Vysvětlení faktury
- Vyplácení přeplatků, nedoplatky
- Zasílat fakturu elektronicky na e-mail
- Platební notifikace (připomínky)
- V zákaznickém portálu nevidím připsanou platbu
- Přeplatek mi nepřišel na účet
- Chodí mi upomínky, ale zálohy platím včas
- Jaký je rozdíl mezi zálohou a fakturou
- Reklamace
- Samoodečet
- Doklad o výši nákladů na bydlení (Potvrzení nákladů na bydlení pro ČSSZ)
- Pomoc státu při úhradě zvýšených nákladů na energie
- Platba pomocí QR kódu
Bankovní spojení
Platby za zemní plyn
Domácnosti:
Zálohy
(podklady pro platbu i variabilní symbol najdete na zálohovém
listu)
7106-0916780043/0300
pro platbu ze
zahraničí uveďte IBAN CZ95 0300 0071 0609 1678 0043 a SWIFT
CEKOCZPP
Faktury
(podklady pro platbu i variabilní symbol najdete
na 1. straně vaší faktury)
3201-0916780043/0300
pro platbu ze zahraničí uveďte IBAN CZ93 0300 0032 0109 1678 0043 a SWIFT
CEKOCZPP
Maloodběratelé:
Zálohy i faktury
(podklady pro platbu i variabilní symbol najdete buď na
zálohovém listu nebo na 1. straně vaší faktury)
35-0003600132/0800
pro platbu ze zahraničí uveďte IBAN CZ64 0800 0000 3500 0360
0132 a SWIFT GIBACZPX
Platby za elektřinu
Domácnosti:
Zálohy i faktury
(podklady pro platbu i variabilní symbol najdete na
zálohovém listu)
43-7801150297/0100
pro platbu ze zahraničí uveďte IBAN CZ1701000000437801150297 a SWIFT
KOMBCZPPXXX
Maloodběratelé:
Zálohy i faktury
(podklady pro platbu i variabilní symbol najdete buď na
zálohovém listu nebo na 1. straně vaší faktury)
43-7801160217/0100
pro platbu ze zahraničí uveďte IBAN: CZ9101000000437801160217 a
SWIFT KOMBCZPPXXX
Platební brána
Platební brána ComGate
Platební bránu v Zákaznickém portále Moje PPAS zajišťuje společnost ComGate https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana. Poskytovatel služby, společnost ComGate Payments, a.s., je licencovaná a působící pod dohledem České národní banky. Platby, které probíhají skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány.
Platba kartou
Platební brána je nejrychlejší způsob zaplacení online. Do rozhraní platební brány vyplníte číslo karty, datum platnosti a CVC kód. Vše je zabezpečeno 3D Secure, a tak budete nejspíš požádáni o potvrzení platby vaší bankou.
Platba bankovním převodem
Okamžitá platba prostřednictvím internetového bankovnictví. Platební brána vás přesměruje do vašeho internetového bankovnictví, kam se přihlásíte jako obvykle a zde potvrdíte už připravený platební příkaz.
Po dokončení platby budete přesměrováni zpět do Zákaznického portálu Moje PPAS. Platba je okamžitě potvrzena.
Kontakty
ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel:
+420 228 224 267
Změna zálohových plateb
Výše zálohových plateb by měla pokrýt náklady za zúčtovací období s cílem vzniku co nejmenšího nedoplatku či přeplatku. Stanovujeme ji na základě průměrné spotřeby a aktuální ceny v rámci daného smluvního vztahu. Níže naleznete pravidla a postup, jak lze požádat o zvýšení nebo snížení záloh.
Pravidla pro zvyšování zálohových plateb:
- Navýšili jste svou spotřebu nebo chcete mít jistotu, že na konci zúčtovacího období nebudete mít nedoplatek? Předpis zálohových plateb navýšíme bez omezení dle Vašeho přání.
Pravidla pro snižování zálohových plateb:
- Do 10 % z původní výše je snížení možné bez udání důvodu nebo doložení dalších náležitostí.
- O více jak 10 % je snížení možné pouze po doložení formuláře „Žádost o úpravu zálohových plateb o více než 10 %“ , kde jsou předem stanovené důvody a limity.
- Předpis záloh lze snížit pouze jednou za fakturační období - nelze ho tedy snižovat opakovaně (výjimkou je žádost z důvodu, který umožňuje snížení na minimální výši
- Uzavřený splátkový kalendář není důvodem ke snížení záloh po dobu úhrady pohledávky.
- Zálohy není možné snižovat z důvodu úmrtí smluvního partnera (nevyužívání odběrného místa). V tomto případě je nutné smlouvu na odběr zemního plynu/elektřiny neprodleně převést nebo ukončit.
- Splatnost zálohy v kategorii maloodběratel je k 20. dni v měsíci, v kategorii domácnost je splatnost k 15. dni v měsíci (splatnost zálohy nelze změnit).
Možné důvody snížení o více jak 10 % a stanovené limity:
- Chybný propočet záloh z důvodu vystavení vyúčtování za období kratší než 12 měsíců (bude přepočteno dle skutečné spotřeby uvedené na faktuře).
- Snížení spotřeby na odběrném místě z důvodu rekonstrukce nebo odstavení spotřebiče z provozu (lze až na minimální danou výši).
- Snížení spotřeby na odběrném místě z důvodu jeho nevyužívání (lze až na minimální danou výši, neslouží pro případ úmrtí smluvního partnera).
- Snížení spotřeby na odběrném místě z důvodu výměny spotřebičů (lze maximálně o 20 %).
- Snížení spotřeby na odběrném místě z důvodu úspor ze strany odběratele (lze maximálně o 20 %).
Minimální stanované měsíční zálohy jsou:
- Pro zemní plyn 150,- Kč v kategorii domácnost a 200,- Kč v kategorii maloodběratel.
- Pro elektřinu 300,- Kč v kategorii domácnost a 500,-Kč v kategorii maloodběratel.
Zvýšit nebo snížit zálohové platby ze stanovené výše lze:
- Přes zákaznický portál moje.ppas.cz (doporučujeme jako nejrychlejší variantu).
- Telefonicky (+420 267 175 333, volba číslo 4).
- Odesláním žádosti na e-mail callcentrum@ppas.cz.
- Osobně v obchodní kanceláři.
Navýšení zálohových plateb současně s přeplatkem ve faktuře - možné příčiny
Výše zálohových plateb by měla pokrýt náklady za zúčtovací období s cílem vzniku co nejmenšího nedoplatku či přeplatku. Stanovujeme ji na základě průměrné tříleté spotřeby a aktuální ceny v rámci daného smluvního vztahu. Může se tak stát, že i s přeplatkem budou nastaveny vyšší zálohy.
Pan Plamínek byl překvapen vyšší zálohou na další zúčtovací období, i vzhledem k vzniklému přeplatku. Jak k tomu mohlo dojít?
- Pan Plamínek si v průběhu fakturačního období uzavřel smlouvu na nový produkt. S novou cenou byla aktualizována výše zálohy. Zálohy na nové období počítáme již s novou cenou a vystavujeme je na celé zúčtovací období.
- Podobný případ by nastal, kdyby pan Plamínek nereagoval na novou cenovou nabídku, navazující na končící produkt nebo cenu. Pokud by nedošlo k uzavření nového zvýhodnění, pan Plamínek by přešel na standardní ceník.
- U výše zálohových plateb vycházíme i z tříleté historické spotřeby. Pokud měl pan Plamínek běžnou spotřebu 2 roky a rok šetřil, vznikl nedoplatek, ale zároveň došlo k navýšení zálohy.
- Pan Plamínek požádal o snížení záloh v zúčtovacím období o více jak 10 %, spotřeba mu ale zůstala stejná. Výši záloh počítáme s ohledem na dosavadní spotřebu, proto může dojít k navýšení záloh po fakturaci.
- K přepočtu výše záloh může dojít i při uzavření nového produktu nebo ceny, kdy je cena vyšší než u původního produktu. Po zadání produktu do systému může dojít k přepočtu výše záloh, případně k jejich navýšení. V tomto případě posíláme zákazníkům nový předpis záloh
Vysvětlení faktury
Výplata přeplatků, nedoplatky
Přeplatek vám vyplácíme tak, jak jste si přáli ve smlouvě. Jestliže jste změnili názor na jeho způsob vyplácení, je možné ho u nás změnit nejrychleji prostřednictvím Zákaznického portálu Moje PPAS.
Jestliže Vás při vyřizování bude zastupovat druhá osoba, vybavte ji plnou mocí, kterou nám pak zástupce předloží s identifikačními údaji obou stran. Pokud nám nic nedlužíte, přeplatek Vám vyplatíme, v opačném případě jím pokryjeme pohledávku. Přeplatek do 100,- Kč vám zúčtujeme v následujícím zúčtovacím období. Chcete-li vyplatit přeplatek po zemřelém odběrateli, předložte nám doklad o úmrtí a výsledek dědického řízení s nabytím právní moci. V případě, že je více dědiců, přineste s sebou i jejich souhlas k vyplacení pouze Vám. Pokud jste hradili zálohy po datu úmrtí a chcete tyto úhrady vrátit, přineste s sebou SIPO, útržky složenek, bankovní výpisy, které prokazují, že úhradu jste prováděli právě vy. Jestliže už vznikl nedoplatek, datum jeho splatnosti zjistíte na vyúčtování, a můžete pro jeho zaplacení použít příkaz k úhradě ve svém bankovním ústavu nebo Českou poštu anebo nás navštívit a zaplatit v hotovosti u nás na pokladně. Pokud jste si nastavili úhradu příkazem k inkasu, bude platba zúčtována automaticky.
Zasílat fakturu elektronicky na e-mail
Faktury za plyn i elektřinu si můžete nechat posílat na váš e-mail a budete je mít tak vždy po ruce a na jednom místě. Změnu z papírové na elektronickou fakturaci provedete jednoduše a nejrychleji sami v našem Zákaznickém portále Moje PPAS, nebo nám prostě zavolejte na zákaznickou linku. Pokud máte raději osobní jednání, navštivte naši kancelář.
Platební notifikace (připomínky)
Nehlídejte datum splatnosti nedoplatku vzniklého z vyúčtování, o blížící se splatnosti vám zašleme avízo prostřednictvím SMS či e-mailu.
V zákaznickém portálu nevidím připsanou platbu
Zkontrolujte si na bankovním výpisu, zda platba z banky opravdu odešla. Je možné, že jste omylem poslali platbu
na jiný účet, zadali pozdější dobu splatnosti nebo uvedli chybný variabilní symbol.
Vyčkejte pár dní –
připsání platby na účet může trvat déle. Také aktualizace na Zákaznickém portálu nemusí proběhnout
okamžitě.
Pokud uplynul týden a více a jste si jisti, že jste vše zadali správně, zavolejte nám na
zákaznickou linku nebo napište na callcentrum@ppas.cz a společně
situaci vyřešíme.
Přeplatek mi nepřišel na účet
Podívejte se, jaký účet u nás máte nahlášený. Pokud číslo účtu nesedí, zavolejte na naši zákaznickou linku nebo
napište na callcentrum@ppas.cz.
Možná máte nastaveno osobní
vyzvednutí přeplatku, v takovém případě se stavte
u nás na pobočce. Pokud chcete změnit způsob vyplácení přeplatků, nastavte si je v Zákaznickém portále Moje PPAS, pošlete nám e-mail na callcentrum@ppas.cz nebo nám zavolejte nám na zákaznickou linku.
Chodí mi upomínky, ale platím včas
Zkontrolujte si, zda platíte správnou částku. Je možné, že máte v platebním příkazu zadanou částku z předchozího fakturačního období. Aktuální výši záloh zjistíte na první straně faktury nebo v Zákaznickém portále Moje PPAS.
Jaký je rozdíl mezi zálohou a fakturou
Zálohy jsou částky, vypočtené jako předpokládaná výše platby za elektřinu/plyn, připadající na zvolenou část
zúčtovacího období (nejčastěji měsíční zálohy). Zálohy hradí zákazník průběžně po celé zúčtovací období, tj. do
obdržení faktury.
Faktura je zasílána zákazníkům s ročním odečtem elektřiny/plynu jednou ročně. Ve faktuře
jsou zahrnuty všechny zálohy zaplacené během zúčtovacího období.
Součástí faktury je předpis záloh na další
zúčtovací období.
Reklamace - postup, směřování na formulář
Reklamaci můžete podat písemně, e-mailem na adresu reklamaceweb@ppas.cz, osobně při návštěvě obchodní kanceláře nebo
vyplněním on-line formuláře na https://moje.ppas.cz.
Reklamační řád
naleznete zde.
Samoodečet
Pokud chcete nahlásit samoodečet, prosíme učiňte tak:
- zadáním samoodečtu prostřednictvím Zákaznického portálu Moje PPAS
- pokud odebíráte plyn v zóně Pražská plynárenská Distribuce, využitím on-line formuláře - ZDE
- pokud odebíráte plyn v zóně GasNet, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte plyn nebo elektřinu v zóně EG.D, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte elektřinu v zóně ČEZ Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte elektřinu v zóně PRE Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
- nebo vyplněním údajů do souboru viz vzor a jeho zaslání na adresu samoodecet@ppas.cz
Doklad o výši nákladů na bydlení (Potvrzení nákladů na bydlení pro ČSSZ)
Potvrzení Vám zašleme zpět v nejbližším možném termínu na e-mail, ze kterého jste požadavek odeslali.
Pomoc státu při úhradě zvýšených nákladů na energie
Pokud je pro vás z důvodu vaší finanční situace problematické uhradit zvýšené náklady na energie, např. i v režimu dodavatele poslední instance, obraťte se na nejbližší pobočku Úřadu práce dle místa vašeho bydliště, případně kontaktuje bezplatnou infolinku Úřadu práce ČR tel.: 800 77 99 00, kde vám poradí, jak lze využít dávkovou podporu státu. Informace naleznete rovněž zde nebo zde, případně, pokud jde obecně o pomoc s úhradou vyšších nákladů na energie, naleznete informace o možné podpoře státu zde. a zde.
Platba pomocí QR kódu
V mobilním bankovnictví
Pokud využíváte bankovnictví ve svém chytrém telefonu, můžete jednoduše QR kód naskenovat fotoaparátem prostřednictvím bankovní aplikace a automaticky se Vám předvyplní příkaz k úhradě včetně částky, čísla účtu a variabilního symbolu. Tento příkaz stačí pouze potvrdit.
Platba prostřednictvím bankomatu/platbomatu České spořitelny, a.s.
V bankomatu nebo platbomatu zvolte možnost platby „QR platba a SIPO“. Kód naskenujete pomocí snímače. Po naskenování se ozve pípnutí a otevře se Vám předvyplněný platební příkaz, který stačí pouze potvrdit.
Platba bude připsána na náš účet do 2 pracovních dnů.
Co je QR kód
QR kód je 2D obrazec, do kterého se zpravidla ukládá internetová adresa, kontaktní údaje či platební příkazy. Je čitelný pomocí speciálních čteček či chytrým telefonem s nainstalovanou aplikací pro jeho snímání.
Platba pomocí QR kódu je velice snadný způsob placení, který je zdarma (cena jen za příkaz k úhradě dle ceníku banky) a podporovaný všemi významnými bankami v ČR.