Platební brána ComGate
Platební bránu v Zákaznickém portále Moje PPAS zajišťuje společnost ComGate https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana. Poskytovatel služby, společnost ComGate Payments, a.s., je licencovaná a působící pod dohledem České národní banky. Platby, které probíhají skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány.
Platba kartou
Platební brána je nejrychlejší způsob zaplacení online. Do rozhraní platební brány vyplníte číslo karty, datum platnosti a CVC kód. Vše je zabezpečeno 3D Secure, a tak budete nejspíš požádáni o potvrzení platby vaší bankou.
Platba bankovním převodem
Okamžitá platba prostřednictvím internetového bankovnictví. Platební brána vás přesměruje do vašeho internetového bankovnictví, kam se přihlásíte jako obvykle a zde potvrdíte už připravený platební příkaz.
Po dokončení platby budete přesměrováni zpět do Zákaznického portálu Moje PPAS. Platba je okamžitě potvrzena.
Kontakty
ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267
Chcete si zvýšit zálohu nebo snížit do 10% z původní výše či změnit
frekvenci jejího placení? Nejjednodušší je to přes Zákaznický portál Moje PPAS, nebo telefonicky, případně nám napište e-mail, dopis, nebo nás navštivte osobně v obchodní kanceláři. Je na vás, co je vám příjemnější.
Snížení zálohy o více než 10 % je také možné, ale o to si už musíte požádat prostřednictvím Zákaznického portálu Moje PPAS nebo písemně či e-mailem a napsat důvod a přidat svůj podpis.
Splatnost zálohy nelze změnit a splatnost je vždy uvedena na ročním vyúčtování, v kategorii MO je k 20. dni v měsíci, v kategorii DOM je splatnost k 15. dni v měsíci.
Přeplatek vám vyplácíme tak, jak jste si přáli ve smlouvě. Jestliže jste změnili názor na jeho způsob vyplácení, je možné ho u nás změnit nejrychleji prostřednictvím Zákaznického portálu Moje PPAS.
Jestliže Vás při vyřizování bude zastupovat druhá osoba, vybavte ji plnou mocí, kterou nám pak zástupce předloží s identifikačními údaji obou stran. Pokud nám nic nedlužíte, přeplatek Vám vyplatíme, v opačném případě jím pokryjeme pohledávku. Přeplatek do 100,- Kč vám zúčtujeme v následujícím zúčtovacím období. Chcete-li vyplatit přeplatek po zemřelém odběrateli, předložte nám doklad o úmrtí a výsledek dědického řízení s nabytím právní moci. V případě, že je více dědiců, přineste s sebou i jejich souhlas k vyplacení pouze Vám. Pokud jste hradili zálohy po datu úmrtí a chcete tyto úhrady vrátit, přineste s sebou SIPO, útržky složenek, bankovní výpisy, které prokazují, že úhradu jste prováděli právě vy. Jestliže už vznikl nedoplatek, datum jeho splatnosti zjistíte na vyúčtování, a můžete pro jeho zaplacení použít příkaz k úhradě ve svém bankovním ústavu nebo Českou poštu anebo nás navštívit a zaplatit v hotovosti u nás na pokladně. Pokud jste si nastavili úhradu příkazem k inkasu, bude platba zúčtována automaticky.
Faktury za plyn i elektřinu si můžete nechat posílat na váš e-mail a budete je mít tak vždy po ruce a na jednom místě. Změnu z papírové na elektronickou fakturaci provedete jednoduše a nejrychleji sami v našem Zákaznickém portále Moje PPAS, nebo nám prostě zavolejte na zákaznickou linku. Pokud máte raději osobní jednání, navštivte naši kancelář.
Nehlídejte datum splatnosti nedoplatku vzniklého z vyúčtování, o blížící se splatnosti vám zašleme avízo prostřednictvím SMS či e-mailu.
Zkontrolujte si na bankovním výpisu, zda platba z banky opravdu odešla. Je možné, že jste omylem poslali platbu na jiný účet, zadali pozdější dobu splatnosti nebo uvedli chybný variabilní symbol.
Vyčkejte pár dní – připsání platby na účet může trvat déle. Také aktualizace na Zákaznickém portálu nemusí proběhnout okamžitě.
Pokud uplynul týden a více a jste si jisti, že jste vše zadali správně, zavolejte nám na zákaznickou linku nebo napište na callcentrum@ppas.cz a společně situaci vyřešíme.
Podívejte se, jaký účet u nás máte nahlášený. Pokud číslo účtu nesedí, zavolejte na naši zákaznickou linku nebo napište na callcentrum@ppas.cz.
Možná máte nastaveno osobní vyzvednutí přeplatku, v takovém případě se stavte u nás na pobočce. Pokud chcete změnit způsob vyplácení přeplatků, nastavte si je v Zákaznickém portále Moje PPAS, pošlete nám e-mail na callcentrum@ppas.cz nebo nám zavolejte nám na zákaznickou linku.
Zkontrolujte si, zda platíte správnou částku. Je možné, že máte v platebním příkazu zadanou částku z předchozího fakturačního období. Aktuální výši záloh zjistíte na první straně faktury nebo v Zákaznickém portále Moje PPAS.
Zálohy jsou částky, vypočtené jako předpokládaná výše platby za elektřinu/plyn, připadající na zvolenou část zúčtovacího období (nejčastěji měsíční zálohy). Zálohy hradí zákazník průběžně po celé zúčtovací období, tj. do obdržení faktury.
Faktura je zasílána zákazníkům s ročním odečtem elektřiny/plynu jednou ročně. Ve faktuře jsou zahrnuty všechny zálohy zaplacené během zúčtovacího období.
Součástí faktury je předpis záloh na další zúčtovací období.
Reklamaci můžete podat písemně, e-mailem na adresu reklamaceweb@ppas.cz, osobně při návštěvě obchodní kanceláře nebo vyplněním on-line formuláře na https://moje.ppas.cz
Pokud chcete nahlásit samoodečet, prosíme učiňte tak:
- zadáním samoodečtu prostřednictvím Zákaznického portálu Moje PPAS
- pokud odebíráte plyn v zóně Pražská plynárenská Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte plyn v zóně GasNet, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte plyn nebo elektřinu v zóně EG.D, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte elektřinu v zóně ČEZ Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte elektřinu v zóně PRE Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
- nebo vyplněním údajů do souboru viz vzor a jeho zaslání na adresu samoodecet@ppas.cz
K zadání odečtu si, prosím, zvolte pouze jednu z výše uvedených možností. V opačném případě automaticky vymažeme duplicitně zadané samoodečty.
Požadavek, ve které nám uvedete jméno, adresu odběrného místa a EIC/EAN kód nám pošlete na
callcentrum@ppas.cz s uvedením období (kvartálu), za které chcete potvrzení vystavit.
Potvrzení Vám zašleme zpět v nejbližším možném termínu na e-mail, ze kterého jste požadavek odeslali.
Pokud je pro vás z důvodu vaší finanční situace problematické uhradit zvýšené náklady na energie, např. i v režimu dodavatele poslední instance, obraťte se na nejbližší pobočku Úřadu práce dle místa vašeho bydliště, případně kontaktuje bezplatnou infolinku Úřadu práce ČR tel.: 800 77 99 00, kde vám poradí, jak lze využít dávkovou podporu státu. Informace naleznete rovněž na www.mpsv.cz/web/cz/pomoc-pri-rustu-cen-energii nebo www.uradprace.cz/web/cz/-/s-rustem-cen-za-energie-muze-pomoci-up--1, případně, pokud jde obecně o pomoc s úhradou vyšších nákladů na energie, naleznete informace o možné podpoře státu na: www.uradprace.cz/web/cz/prispevek-na-bydleni a www.uradprace.cz/web/cz/doplatek-na-bydleni.
V mobilním bankovnictví
Pokud využíváte bankovnictví ve svém chytrém telefonu, můžete jednoduše QR kód naskenovat fotoaparátem prostřednictvím bankovní aplikace a automaticky se Vám předvyplní příkaz k úhradě včetně částky, čísla účtu a variabilního symbolu. Tento příkaz stačí pouze potvrdit.
Platba prostřednictvím bankomatu/platbomatu České spořitelny, a.s.
V bankomatu nebo platbomatu zvolte možnost platby „QR platba a SIPO“. Kód naskenujete pomocí snímače. Po naskenování se ozve pípnutí a otevře se Vám předvyplněný platební příkaz, který stačí pouze potvrdit.
Platba bude připsána na náš účet do 2 pracovních dnů.
Co je QR kód
QR kód je 2D obrazec, do kterého se zpravidla ukládá internetová adresa, kontaktní údaje či platební příkazy. Je čitelný pomocí speciálních čteček či chytrým telefonem s nainstalovanou aplikací pro jeho snímání.
Platba pomocí QR kódu je velice snadný způsob placení, který je zdarma (cena jen za příkaz k úhradě dle ceníku banky) a podporovaný všemi významnými bankami v ČR.