Co řešil za situace?
Pan Plamínek si v průběhu fakturačního období uzavřel smlouvu na nový produkt. S novou cenou byla aktualizována výše zálohy. Zálohy na nové období počítáme již s novou cenou a vystavujeme je na celé zúčtovací období.
Podobný případ by nastal, kdyby pan Plamínek nereagoval na novou cenovou nabídku, navazující na končící produkt nebo cenu. Pokud by nedošlo k uzavření nového zvýhodnění, pan Plamínek by přešel na standardní ceník.
U výše zálohových plateb vycházíme i z tříleté historické spotřeby. Pokud měl pan Plamínek běžnou spotřebu 2 roky a rok šetřil, vznikl nedoplatek, ale zároveň došlo k navýšení zálohy.
Pan Plamínek požádal o snížení záloh v zúčtovacím období o více jak 10 %, spotřeba mu ale zůstala stejná. Výši záloh počítáme s ohledem na dosavadní spotřebu, proto může dojít k navýšení záloh po fakturaci.
K přepočtu výše záloh může dojít i při uzavření nového produktu nebo ceny, kdy je cena vyšší než u původního produktu. Po zadání produktu do systému může dojít k přepočtu výše záloh, případně k jejich navýšení. V tomto případě posíláme zákazníkům nový předpis záloh.
SIPO je služba poskytovaná Českou poštou. Umožňuje sdružit několik pravidelných inkasních příkazů do jedné platby (např. úhrady záloh energií nebo rozhlas). Změny v platbách musí být nahlášeny České poště, a to nejpozději do 19. každého měsíce, kdy probíhá druhého zúčtování.
Omlouváme se za komplikace. Náš systém momentálně nedokáže spárovat platby po splatnosti. Pracujeme nad tím, abychom vylepšili Vaši zákaznickou zkušenost. Pokud se Vám stala tato situace, neprodleně nás kontaktujte na zákaznické lince 267 175 333, rádi Vaši platbu spárujeme manuálně.
Poslední tvrzení je mylné. Frekvence samoodečtu nemá vliv na výši záloh.
Důvody odečtu se dělí do 4 kategorii:
- Kontrolní odečet – slouží pouze pro zaznamenání aktuálního stavu bez vystavení faktury. Tento odečet se na zákaznickém portále propíše až na konci fakturačního období.
- Periodický odečet – hlásí příslušná distribuční společnost pro vystavení periodické faktury. Pokud k odečtu stavu distributorem z jakéhokoliv důvodu nedošlo, může si ho Pan Plamínek, jakožto odběratel, nahlásit sám.
- Odečet ke změně dodavatele – pokud by zákazník měnil dodavatele, je potřeba nahlásit stav měřidla. Stav měřidla může nahlásit buď příslušné distribuční společnosti nebo původnímu dodavateli. Tyto subjekty si nahlášený stav předají automaticky. Stav měřidla je potřeba nahlásit nejpozději 4 dny od změny dodavatele, jinak bude vystavena konečná faktura se stavem na základě automatického odhadu distribuční společnosti.
- Odečet s vystavením mimořádné fakturace – slouží k vystavení mimořádného vyúčtování během standardního zúčtovacího období. Mimořádnou fakturu lze vystavit pouze ke konci měsíce. Stav měřidla by pan Plamínek musel nahlásit nejpozději do 4 dní od počátku měsíce.
Jak nahlásit samoodečet?
- zadáním samoodečtu prostřednictvím Zákaznického portálu Moje PPAS
- pokud odebíráte plyn v zóně Pražská plynárenská Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte plyn v zóně GasNet, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte plyn nebo elektřinu v zóně EG.D, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte elektřinu v zóně ČEZ Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
- pokud odebíráte elektřinu v zóně PRE Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
- nebo vyplněním údajů do souboru viz vzor a jeho zaslání na adresu samoodecet@ppas.cz
- Samoodečet zaslaný jinou formou nebude možné z důvodu automatizovaného zpracování přijmout.
Pokud zákazník zvolil formu elektronické komunikace, dokumenty od nás dostane pouze do své e-mailové schránky. V tomto případě doporučujeme prohledat složku SPAM.
Často se stává, že příjemce zapomene označit schránku. Dokumenty se tak vrátí zpátky odesílateli. Doporučujeme ověřit správné označení schránky.
V ostatních situacích se na nás neváhejte obrátit na zákaznickou linku 267 175 333.
Přeplatek vznikl před úmrtím zákazníka (zákazník zemřel po vystavení vyúčtování/faktury).
Přeplatek po zesnulé/m je vyplacen po předložení:
- Výsledku dědického řízení (v případě více dědiců – souhlas k vyzvednutí částky pro zmocněnou osobu)
- Doklad o úhradě zálohových plateb za období, kdy již odběratel nežil (útržky poštovních poukázek, SIPO kde bude vidět datum a čas zaplacení nebo výpisy z účtu)
- Žádosti o vyplacení přeplatku
- Žádosti o vyplacení přeplatku, kde bude vyplněné čestné prohlášení o úhradě plateb a číslo účtu, na které by měl být přeplatek převeden a vlastnoruční podpis nebo jiný podpis s plnou mocí, která nemusí být notářsky ověřena
Přeplatek po úmrtí zákazníka (placeno blízkými po smrti zákazníka).
Přeplatek po zesnulé/m je vyplacen po předložení:
- Výsledku dědického řízení (v případě více dědiců – souhlas k vyzvednutí částky pro zmocněnou osobu)
- Dokladu o úhradě zálohových plateb za období, kdy již odběratel nežil (útržky poštovních poukázek, SIPO, kde bude vidět datum a čas zaplacení nebo výpisy z účtu) nebo vyplněné čestné prohlášení o úhradě plateb, viz příloha
- Žádosti o vyplacení přeplatku a číslo účtu, na které by měl být přeplatek převeden a vlastnoruční podpis nebo jiný podpis s plnou mocí, která nemusí být notářsky ověřena, může být součástí vyplněného čestného prohlášení o úhradě plateb, viz. Příloha
Přepis energií je jeden z nejčastějších dotazů, se kterými se nás zákazníci obrací. Veškeré potřebné informace k přepisu najdete na: https://www.ppas.cz/pece-podpora/prepisy-stehovani
Kdo může podat žádost: Původní odběratel, nový odběratel nebo zplnomocněná osoba.
Kde podat žádost: Osobně v kanceláři, Datovou Schránkou, přes portál moje.ppas.cz, přes e-mail.
O úspěšném přepisu odběrného místa informujeme nového odběratele dopisem se smlouvou a plánem záloh (e-mailem, je-li zvolena elektronická forma komunikace). Původního odběratele pak informujeme konečnou fakturou.
Důležité: pokud je žádost o přepis podaná přes realitní kancelář, je možné, že zástupce RK nebude o úspěšném přepisu informován.