Pan Plamínek

pan plaminek
Pan Plamínek Vám poradí
formids

Přejděte k nám a snižte své náklady za energie

Sjednat online

nebo

nám nechte na sebe kontakt a my se Vám ozveme.

Zavolejte mi

hidefields
Osobní údaje

Souhlasím s tím, že Pražská plynárenská, a.s. bude zpracovávat mé vyplněné osobní údaje pro účely nabídky produktů a služeb, o které jsem projevil zájem (marketingové účely).Souhlas je udělen po dobu 2 let od odeslání formuláře a mohu jej kdykoliv odvolat. Veškeré bližší informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v dokumentu Informace o zpracování osobních údajů dostupném na www.ppas.cz/info a dále na vyžádání v obchodních kancelářích Pražské plynárenské, a.s.

bila

Co řešil za situace?

1. Pan Plamínek byl překvapen vyšší zálohou na další zúčtovací období, i vzhledem k vzniklému přeplatku. Jak k tomu mohlo dojít?

Pan Plamínek si v průběhu fakturačního období uzavřel smlouvu na nový produkt. S novou cenou byla aktualizována výše zálohy. Zálohy na nové období počítáme již s novou cenou a vystavujeme je na celé zúčtovací období.

Podobný případ by nastal, kdyby pan Plamínek nereagoval na novou cenovou nabídku, navazující na končící produkt nebo cenu. Pokud by nedošlo k uzavření nového zvýhodnění, pan Plamínek by přešel na standardní ceník.

U výše zálohových plateb vycházíme i z tříleté historické spotřeby. Pokud měl pan Plamínek běžnou spotřebu 2 roky a rok šetřil, vznikl nedoplatek, ale zároveň došlo k navýšení zálohy.

Pan Plamínek požádal o snížení záloh v zúčtovacím období o více jak 10 %, spotřeba mu ale zůstala stejná. Výši záloh počítáme s ohledem na dosavadní spotřebu, proto může dojít k navýšení záloh po fakturaci.

K přepočtu výše záloh může dojít i při uzavření nového produktu nebo ceny, kdy je cena vyšší než u původního produktu. Po zadání produktu do systému může dojít k přepočtu výše záloh, případně k jejich navýšení. V tomto případě posíláme zákazníkům nový předpis záloh.

2. Pan Plamínek platí zálohy přes SIPO. Chtěl udělat změnu ve výši zálohové platby na listopad, učinil tak ale 21. října (po 20. každého měsíce). Změna se projevila až v prosinci. Jak k tomu mohlo dojít?

SIPO je služba poskytovaná Českou poštou. Umožňuje sdružit několik pravidelných inkasních příkazů do jedné platby (např. úhrady záloh energií nebo rozhlas). Změny v platbách musí být nahlášeny České poště, a to nejpozději do 19. každého měsíce, kdy probíhá druhého zúčtování.

3. Pan Plamínek zapomněl zaplatit zálohu v termínu splatnosti. Učinil tak hned následující den, a to s uvedením variabilního symbolu. I po několika dnech mu na zákaznickém portále u faktury svítí hláška „nezaplaceno“. Vznikl tak dluh.

Omlouváme se za komplikace. Náš systém momentálně nedokáže spárovat platby po splatnosti. Pracujeme nad tím, abychom vylepšili Vaši zákaznickou zkušenost. Pokud se Vám stala tato situace, neprodleně nás kontaktujte na zákaznické lince 267 175 333, rádi Vaši platbu spárujeme manuálně.  

4. Pan Plamínek nezná důvody k nahlášení samoodečtu. Myslí si, že čím častěji bude zadávat samoodečet, tím menší bude platit zálohy.

Poslední tvrzení je mylné. Frekvence samoodečtu nemá vliv na výši záloh.

 

Důvody odečtu se dělí do 4 kategorii:

 

  • Kontrolní odečet – slouží pouze pro zaznamenání aktuálního stavu bez vystavení faktury. Tento odečet se na zákaznickém portále propíše až na konci fakturačního období.

 

  • Periodický odečet – hlásí příslušná distribuční společnost pro vystavení periodické faktury. Pokud k odečtu stavu distributorem z jakéhokoliv důvodu nedošlo, může si ho Pan Plamínek, jakožto odběratel, nahlásit sám.

 

  • Odečet ke změně dodavatele – pokud by zákazník měnil dodavatele, je potřeba nahlásit stav měřidla. Stav měřidla může nahlásit buď příslušné distribuční společnosti nebo původnímu dodavateli. Tyto subjekty si nahlášený stav předají automaticky.  Stav měřidla je potřeba nahlásit nejpozději 4 dny od změny dodavatele, jinak bude vystavena konečná faktura se stavem na základě automatického odhadu distribuční společnosti.

 

  • Odečet s vystavením mimořádné fakturace – slouží k vystavení mimořádného vyúčtování během standardního zúčtovacího období. Mimořádnou fakturu lze vystavit pouze ke konci měsíce. Stav měřidla by pan Plamínek musel nahlásit nejpozději do 4 dní od počátku měsíce.

 

 

Jak nahlásit samoodečet?

  • zadáním samoodečtu prostřednictvím Zákaznického portálu Moje PPAS
  • pokud odebíráte plyn v zóně Pražská plynárenská Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
  • pokud odebíráte plyn v zóně GasNet, využitím on-line formuláře ZDE
  • pokud odebíráte plyn nebo elektřinu v zóně EG.D, využitím on-line formuláře ZDE
  • pokud odebíráte elektřinu v zóně ČEZ Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
  • pokud odebíráte elektřinu v zóně PRE Distribuce, využitím on-line formuláře ZDE
  • nebo vyplněním údajů do souboru viz vzor a jeho zaslání na adresu samoodecet@ppas.cz
  • Samoodečet zaslaný jinou formou nebude možné z důvodu automatizovaného zpracování přijmout.

 

5. Pan Plamínek již měsíc od odeslání neobdržel oficiální dokumentaci (faktura nebo smlouva). Čím to může být zapříčiněno?

Pokud zákazník zvolil formu elektronické komunikace, dokumenty od nás dostane pouze do své e-mailové schránky. V tomto případě doporučujeme prohledat složku SPAM.

Často se stává, že příjemce zapomene označit schránku. Dokumenty se tak vrátí zpátky odesílateli. Doporučujeme ověřit správné označení schránky.

V ostatních situacích se na nás neváhejte obrátit na zákaznickou linku 267 175 333.

6. Panu Plamínkovi zemřel tatínek. Chtěl by vyzvednout přeplatek, který mu náleží výsledkem dědického řízení. Jaké dokumenty jsou k tomu potřeba?

Přeplatek vznikl před úmrtím zákazníka (zákazník zemřel po vystavení vyúčtování/faktury).

 

Přeplatek po zesnulé/m je vyplacen po předložení:

 

  • Výsledku dědického řízení (v případě více dědiců – souhlas k vyzvednutí částky pro zmocněnou osobu)
  • Doklad o úhradě zálohových plateb za období, kdy již odběratel nežil (útržky poštovních poukázek, SIPO kde bude vidět datum a čas zaplacení nebo výpisy z účtu)
  • Žádosti o vyplacení přeplatku  
  • Žádosti o vyplacení přeplatku, kde bude vyplněné čestné prohlášení o úhradě plateb a číslo účtu, na které by měl být přeplatek převeden a vlastnoruční podpis nebo jiný podpis s plnou mocí, která nemusí být notářsky ověřena

 

Přeplatek po úmrtí zákazníka  (placeno blízkými po smrti zákazníka).

                Přeplatek po zesnulé/m je vyplacen po předložení:

  • Výsledku dědického řízení (v případě více dědiců – souhlas k vyzvednutí částky pro zmocněnou osobu)
  • Dokladu o úhradě zálohových plateb za období, kdy již odběratel nežil (útržky poštovních poukázek, SIPO, kde bude vidět datum a čas zaplacení nebo výpisy z účtu) nebo vyplněné čestné prohlášení o úhradě plateb, viz příloha
  • Žádosti o vyplacení přeplatku a číslo účtu, na které by měl být přeplatek převeden a vlastnoruční podpis nebo jiný podpis s plnou mocí, která nemusí být notářsky ověřena, může být součástí vyplněného čestného prohlášení o úhradě plateb, viz. Příloha
7. Pan Plamínek se stěhuje a chce přepsat energie na majitele bytu. Kdo může podat žádost, kde a jak?

Přepis energií je jeden z nejčastějších dotazů, se kterými se nás zákazníci obrací. Veškeré potřebné informace k přepisu najdete na: https://www.ppas.cz/pece-podpora/prepisy-stehovani 

Kdo může podat žádost: Původní odběratel, nový odběratel nebo zplnomocněná osoba.

Kde podat žádost: Osobně v kanceláři, Datovou Schránkou, přes portál moje.ppas.cz, přes e-mail. 

O úspěšném přepisu odběrného místa informujeme nového odběratele dopisem se smlouvou a plánem záloh (e-mailem, je-li zvolena elektronická forma komunikace). Původního odběratele pak informujeme konečnou fakturou.

Důležité: pokud je žádost o přepis podaná přes realitní kancelář, je možné, že zástupce RK nebude o úspěšném přepisu informován.

Pražská plynárenská se ráda postará

Jsme online

V našem Zákaznickém portále získáte snadný přehled o Vaší smlouvě, platbách a zároveň zde řadu požadavků vyřídíte bez čekání „na pár kliknutí".

Přechod k nám nebo přepis smlouvy u nás také vyřídíte pohodlně online. Nyní navíc s možností získat bonus za přechod k nám od jiného dodavatele.
 

Máme něco navíc

Staráme se o Vaši bezpečnost. Rádi Vám bezplatně zapůjčíme detektor úniků plynu, kterým lze zkontrolovat možné netěsnosti na plynovém vedení nebo si u nás můžete zakoupit detektor úniku oxidu uhelnatého (CO), který by neměl chybět v žádné domácnosti s plynovými spotřebiči.

Snížit si můžete s námi také náklady na opravu nebo montáž vybraných spotřebičů díky našemu programu Zákaznická výhoda.

Jsme stabilní a féroví

Jsme dodavatelem energií už více než 120 let a plyn nebo elektřinu Vám za férové ceny rádi poskytneme na území celé České republiky. Patříme do vlastnictví hl. města Prahy, kde se staráme o celou distribuční síť zemního plynu. Jsme zde totiž dodavatelem poslední instance a postaráme se tak o Vás i v případech, kdy jiný dodavatel plynu zkrachuje nebo z jiného důvodu není schopen dodávat energie.