Z obchodnice koordinátorkou uprchlíků. Má náplň práce se otočila o 180 stupňů, říká Adéla Žůrková z PPAS

Některé výzvy můžete pečlivě promyslet, pak jsou ale takové, které vyžadují okamžité rozhodnutí. Před jedno takové byla na konci února postavena Adéla Žůrková, obchodnice Pražské plynárenské, která dostala možnost koordinovat uprchlické centrum pro lidi prchající z Ukrajiny. Místo cen plynu nebo portfolia středních podnikatelů nyní řeší, jak zabezpečit základní životní potřeby uprchlíků a kde jim najít práci. „I když jsem netušila, do čeho jdu, nemohla jsem to odmítnout,“ nelituje svého rozhodnutí.

Kdo vás ohledně organizování pomoci pro uprchlíky oslovil?

Náš pan předseda představenstva Martin Pacovský. Přišel za mnou s prosbou, jestli bych chtěla koordinovat centrum uprchlíků v hotelu Slavia, které PPAS podporuje. Ačkoli jsem vůbec netušila, do čeho jdu, souhlasila jsem. Byla to výzva, která nešla odmítnout a stále výzvou zůstává. Navíc jsme s kolegyní Terezou Tichou netušily, jak rychlý spád věci naberou. V pondělí 28. února jsme najednou měly na hotelu 105 osob. Ale všechny se nám povedlo rychle ubytovat a zajistit jim stravu, takže jsme mohli začít řešit administrativní záležitosti.

Musela to být ve vaší pracovní náplni obrovská změna, že?

V PPAS běžně pracuji jako obchodnice – hlídám ceny elektřiny a plynu, rozšiřuji a starám se o portfolio středních podnikatelů. Ale za poslední měsíc se náplň mé práce otočila o 180 stupňů. Naučila jsem se krizovému managementu, bleskovému vyhodnocování priorit, neustálému organizování nebo zajišťování různých věcí. Poznala jsem, jaká může být práce sociální pracovnice, psycholožky, pečovatelky, personalistky a PR v jednom.

Jak těžké je to po duševní stránce?

Psychická náročnost je vysoká, trávila jsem na místě deset hodin denně. Běžně se setkáváte se situacemi, kdy například babička s vnučkami pláčou, protože holčičky chtějí za dědečkem. Co se týká psychiky a naladění žen a dětí, snažíme se téma války nepouštět do všedních dnů, udržujeme humor a vizi „nového života“. Ale smutek, zoufalství, nejistota a stres z toho bohužel jen tak nezmizí. I proto s námi začala spolupracovat ukrajinsky mluvící psycholožka.

Jaká je nyní situace Ukrajinců v hotelu Slavia v porovnání se začátkem?

Kapacita je stále stejná, k dispozici máme 38 pokojů, ve kterých ubytováváme 105 lidí. A všichni ubytovaní jsou z materiálního hlediska zatím dobře zabezpečeni. Snažíme se jim pokrýt veškeré náklady na ubytování, jídlo, léky, hygienické potřeby a další věci, které jsou nutné pro život.

Daří se nacházet zaměstnání pro ženy a školy pro děti? 

Ano, už se povedlo najít a využít několik pracovních příležitostí. Například Diana, jedna z žen, která vystudovala pedagogiku v Kyjevě, nastoupila jako asistentka učitele na Základní škole Eden. Také jsme obsadily tři pracovní místa v Tescu, dvě místa v McDonald’s nedaleko Edenu a jednu pozici uklízečky hotelových apartmánů. K tomu jsme zajistily spoustu různých brigád. Momentálně jednáme s Prahou 10 o zaměstnání dvou učitelek a uvažuje se také o založení komunitní školky pro děti do tří let. Zrovna teď jednám s jednou známou návrhářkou, která by mohla nabídnout práci švadlence. Co se týče dětí, 90 % z nich už je ve školce nebo škole. Hodně věcí se podařilo, ale stále je

děti1

 

děti2

 

děti3
Aktuality

Pražská plynárenská a.s. Jsme tu pro vás

Patříme k předním dodavatelům energií v ČR, a proto nás zajímají vaše přání, potřeby, dotazy   
i podněty. Vyberte si, jak a kde s námi chcete komunikovat, a vše spolu snadno vyřešíme.

 

Online

Snadný přehled o vašich platbách, tarifech atd. a možnost vše vyřešit „na pár kliknutí“…

 

Zákaznický portál

Snadný přehled o vašich platbách, tarifech atd. a možnost vše vyřešit „na pár kliknutí“…

 

Tipy pro úspory

Praktické tipy, jak využívat a tedy i platit méně plynu a elektřiny, a přitom mít pořád doma teplo a pohodu…

Osobní kontakt

Podle našich zkušeností je mnohdy nejlepší spolu prostě mluvit nebo si napsat.  

 

Zákaznická centra

Zvolte nejbližší pobočku a domluvte si schůzku předem. Vše pak poběží hladce…

 

Kontakt

Neradi řešíte vše online a nehodí se vám jít do zákaznického centra? Nevadí, zkrátka nám zavolejte nebo napište…

Pražská plynárenská a.s. Našich klientů si vážíme

Snažíme se vám co nejvíce usnadnit a zpříjemnit život, abyste měli v oblasti energií vše vyřešené a funkční a mohli jste se věnovat všemu, na čem vám záleží.

Poradíme, vysvětlíme, pomůžeme

Potřebujete se zorientovat v nabídce energetických produktů a služeb, zvolit nejvýhodnější tarif, rozhodnout se o energetickém řešení pro váš dům nebo byt? Rádi vám poradíme a případně navrhneme konkrétní řešení pro vaši situaci.

Jsme dobrý soused

Je na nás spoleh a dodávky energií od nás plynou bez problémů. Jsme také stabilním partnerem řady kulturních a sportovních akcí, charitativních aktivit a institucí, a tak přispíváme k hezkému životu lidí ve městě a jeho okolí. Od velkých jako Metronome Prague nebo Signal Festival, až po ty nejmenší.

Jsme hospodární

Bez patosu a zodpovědně se staráme o to, abychom zachovali naše životní prostředí i pro příští generace. „Zelenější“ plyn, fotovoltaika, tepelná čerpadla, cirkulární energetická řešení pro městské části atd., ale i jednoduché změny jako zasílání elektronických faktur na e-mail místo papírových, to vše neodmyslitelně patří k životu Pražské plynárenské.

Aktuální odstávky v distribuční zóně Pražské plynárenské Distribuce 

 

Aktuální odstávky plynu najdete na  této stránce.

Co mám dělat, když cítím plyn

Pokud máte podezření, že cítíte ve vašem okolí plyn, volejte pohotovostní  linku na číslo 1239.

Na této nepřetržité pohotovostní lince můžete nahlásit následující události:

  • veškeré úniky zemního plynu
  • poruchy dodávky zemního plynu do místa spotřeby
  • závady nebo úniky na plynoměru
  • poruchy a závady na zařízení v majetku či užívání společnosti Pražská plynárenská Distribuce (plynovod, regulační stanice, přípojky atd.)

 

Další informace najdete na webu PPD.

Vážení zákazníci, dovolujeme si Vás upozornit na možnou delší čekací dobu na našich obchodních kancelářích. Pokud nás plánujete navštívit, zvažte prosím využití zákaznického portálu, kde většinu požadavků vyřídíte pohodlně on-line, nebo rezervaci Vaší návštěvy. Děkujeme za pochopení.