Energetická poradna: Jak ušetřit při vaření na plynu

Zdroj: nasregion.cz

Vaření na zemním plynu je dlouhodobě oblíbené a nabízí řadu nesporných výhod. Vaření je rychlé, stačí zapnout hořák a přizpůsobit intenzitu plamene. Dobrá regulovatelnost hořáků bez prodlev zajišťuje úsporný provoz. Víte, že při vaření mohou vznikat zbytečné ztráty? Uvádíme několik tipů, které ušetří vaši kapsu.

Malá plotna = malá spotřeba
Velikost hrnce uzpůsobte jeho obsahu. Čím menší plotýnku na vaření zvolíte, tím méně plynu spotřebujete. Vaření sice bude trvat o chvíli déle než na větší plotýnce, ale plameny vám nebudou ničit hrnec zvenčí, a ještě navíc budete odměněni menší spotřebou plynu.

Hrnec padne jako ulitý
Jistě máte doma hrnce různých velikostí. I plotýnky sporáku jsou jim uzpůsobeny. Volte tedy velikost hořáku úměrně k velikosti hrnce. Dejte si pozor také na to, abyste nenechávali hořák „běžet“ tzv. na prázdno.

Pokličky nejsou na ozdobu
Na každý hrnec pasuje poklička a při vaření je dobré jí používat. Díky pokličce se v hrnci kumuluje vysoká teplota, proto je s ní vaření rychlejší. Správně přiléhající poklička na hrnci navíc znamená až 4x úspornější provoz ve srovnání s nezakrytým hrncem.

Nepoužívejte větší množství vody, než skutečně potřebujete
Logicky lze odvodit, že pokud např. ohříváte celý litr vody, ale následně využijete jen půl litru, polovina energie využitá k ohřevu byla spotře­bována zbytečně.

„Využití zemního plynu k vaření je dlouhodobě velmi oblíbené. Ostatně, již staří Číňané v době asi 1000 let před. n.l. zemní plyn těžili a rozváděli bambusovým potrubím do svých příbytků, kde si s jeho pomocí připravovali své pokrmy. Osobně na plynu vařím celý život, vařím na něm rád a roz­hodně bych neměnil. Končí-li vašemu plyno­vému sporáku životnost a jste-li zákazníkem Pražské plynárenské, můžete se na ní s důvěrou obrátit a ona Vám, ve spolupráci s partne­ry, s výměnou pomůže“.

Mgr. Miroslav Vránek
Tiskový mluvčí Pražské plynárenské, a. s.

Pražská plynárenská a.s. Jsme tu pro vás

Patříme k předním dodavatelům energií v ČR, a proto nás zajímají vaše přání, potřeby, dotazy   
i podněty. Vyberte si, jak a kde s námi chcete komunikovat, a vše spolu snadno vyřešíme.

 

Online

Snadný přehled o vašich platbách, tarifech atd. a možnost vše vyřešit „na pár kliknutí“…

 

Zákaznické portály

Snadný přehled o vašich platbách, tarifech atd. a možnost vše vyřešit „na pár kliknutí“…

 

Tipy pro úspory

Praktické tipy, jak využívat a tedy i platit méně plynu a elektřiny, a přitom mít pořád doma teplo a pohodu…

Osobní kontakt

Podle našich zkušeností je mnohdy nejlepší spolu prostě mluvit nebo si napsat.  

 

Zákaznická centra

Zvolte nejbližší pobočku a domluvte si schůzku předem. Vše pak poběží hladce…

 

Kontakt

Neradi řešíte vše online a nehodí se vám jít do zákaznického centra? Nevadí, zkrátka nám zavolejte nebo napište…

Pražská plynárenská a.s. Našich klientů si vážíme

Snažíme se vám co nejvíce usnadnit a zpříjemnit život, abyste měli v oblasti energií vše vyřešené a funkční a mohli jste se věnovat všemu, na čem vám záleží.

Poradíme, vysvětlíme, pomůžeme

Potřebujete se zorientovat v nabídce energetických produktů a služeb, zvolit nejvýhodnější tarif, rozhodnout se o energetickém řešení pro váš dům nebo byt? Rádi vám poradíme a případně navrhneme konkrétní řešení pro vaši situaci.

Jsme dobrý soused

Je na nás spoleh a dodávky energií od nás plynou bez problémů. Jsme také stabilním partnerem řady kulturních a sportovních akcí, charitativních aktivit a institucí, a tak přispíváme k hezkému životu lidí ve městě a jeho okolí. Od velkých jako Metronome Prague nebo Signal Festival, až po ty nejmenší.

Jsme hospodární

Bez patosu a zodpovědně se staráme o to, abychom zachovali naše životní prostředí i pro příští generace. „Zelenější“ plyn, fotovoltaika, tepelná čerpadla, cirkulární energetická řešení pro městské části atd., ale i jednoduché změny jako zasílání elektronických faktur na e-mail místo papírových, to vše neodmyslitelně patří k životu Pražské plynárenské.

Vážení zákazníci, velmi si vážíme zvýšeného zájmu o naše služby. I přes veškeré úsilí však dochází k přetížení většiny dostupných kanálů, což může mít za následek delší čekací dobu na vyřízení telefonických a písemných požadavků včetně odbavení v obchodních kancelářích. Naši zaměstnanci Vám děkují za pochopení v tomto náročném období.