Pražská plynárenská, a. s., upravuje od 1.4.2022 části svých zákazníků ceny zemního plynu

Vzhledem k nadále přetrvávajícímu nepříznivému cenovému vývoji na velkoobchodních trzích, který v posledních letech nemá obdobu, je s účinností od 1.4.2022 nucena Pražská plynárenská přistoupit u části zákazníků ke zvýšení prodejní ceny zemního plynu, a to celkově v průměru o 15,7%. S uvedenou změnou vyčkala Pražská plynárenské až na konec zimní topné sezony, kdy je spotřeba plynu nejvyšší, s cílem zmenšení  reálného dopadu na zákazníky. 
Zvýšení ceny zemního plynu se týká pouze části zákazníků společnosti z řad domácností a maloodběratelů, kteří aktuálně využívají tzv. základní ceník „STANDARD“ popř. produkty na tento přímo navázané.  
Zákazníků využívajících různé fixované cenové produkty a cenové produkty nenavázané na základní ceník „STANDARD“, se zvýšení ceny nijak nedotkne
Typické příklady zvýšení ceny plynu: 
Základní ceník „STANDARD“ využívají z velké části zákazníci s malou spotřebou, (využívající zemní plyn např. pouze k vaření), kdy zvýšení ceny tak nebude z hlediska celkové částky výrazné.

  • Pro domácnost, která využívá zemní plyn na vaření v bytě s ročním odběrem 0,4 MWh, dojde k nárůstu měsíčních nákladů o 12 Kč.
  • Pro domácnost, která využívá zemní plyn na vaření a ohřev vody v bytě s ročním odběrem 4 MWh, dojde k nárůstu měsíčních nákladů o 119 Kč.
  • Pro domácnost v bytě, která využívá zemní plyn na vaření, ohřev vody a topení s ročním odběrem 11 MWh, dojde k nárůstu měsíčních nákladů o 383 Kč.

Pražská plynárenská situaci na trhu neustále podrobně monitoruje a řeší. Garantuje zajištění dlouhodobě bezpečné dodávky zemního plynu svým zákazníkům, a i přes složitou aktuální situaci vynakládá maximální úsilí k zajištění co nejvýhodnějších cenových podmínek. Budoucí předpokládanou stabilizaci v rámci velkoobchodního trhu přenese samozřejmě, jak to bude možné, zpět směrem k zákazníkům.     

Aktuality

Pražská plynárenská a.s. Jsme tu pro vás

Patříme k předním dodavatelům energií v ČR, a proto nás zajímají vaše přání, potřeby, dotazy   
i podněty. Vyberte si, jak a kde s námi chcete komunikovat, a vše spolu snadno vyřešíme.

 

Online

Snadný přehled o vašich platbách, tarifech atd. a možnost vše vyřešit „na pár kliknutí“…

 

Zákaznické portály

Snadný přehled o vašich platbách, tarifech atd. a možnost vše vyřešit „na pár kliknutí“…

 

Tipy pro úspory

Praktické tipy, jak využívat a tedy i platit méně plynu a elektřiny, a přitom mít pořád doma teplo a pohodu…

Osobní kontakt

Podle našich zkušeností je mnohdy nejlepší spolu prostě mluvit nebo si napsat.  

 

Zákaznická centra

Zvolte nejbližší pobočku a domluvte si schůzku předem. Vše pak poběží hladce…

 

Kontakt

Neradi řešíte vše online a nehodí se vám jít do zákaznického centra? Nevadí, zkrátka nám zavolejte nebo napište…

Pražská plynárenská a.s. Našich klientů si vážíme

Snažíme se vám co nejvíce usnadnit a zpříjemnit život, abyste měli v oblasti energií vše vyřešené a funkční a mohli jste se věnovat všemu, na čem vám záleží.

Poradíme, vysvětlíme, pomůžeme

Potřebujete se zorientovat v nabídce energetických produktů a služeb, zvolit nejvýhodnější tarif, rozhodnout se o energetickém řešení pro váš dům nebo byt? Rádi vám poradíme a případně navrhneme konkrétní řešení pro vaši situaci.

Jsme dobrý soused

Je na nás spoleh a dodávky energií od nás plynou bez problémů. Jsme také stabilním partnerem řady kulturních a sportovních akcí, charitativních aktivit a institucí, a tak přispíváme k hezkému životu lidí ve městě a jeho okolí. Od velkých jako Metronome Prague nebo Signal Festival, až po ty nejmenší.

Jsme hospodární

Bez patosu a zodpovědně se staráme o to, abychom zachovali naše životní prostředí i pro příští generace. „Zelenější“ plyn, fotovoltaika, tepelná čerpadla, cirkulární energetická řešení pro městské části atd., ale i jednoduché změny jako zasílání elektronických faktur na e-mail místo papírových, to vše neodmyslitelně patří k životu Pražské plynárenské.

Vážení zákazníci, velmi si vážíme zvýšeného zájmu o naše služby. I přes veškeré úsilí však dochází k přetížení většiny dostupných kanálů, což může mít za následek delší čekací dobu na vyřízení telefonických a písemných požadavků včetně odbavení v obchodních kancelářích. Naši zaměstnanci Vám děkují za pochopení v tomto náročném období.